0
Закладки
Ваша корзина пуста!
Корзина
Код товара:
H246
Наличие:
В наличии
500 ₽

Язык: Английский

Внимание!!!  Курс на английском языке. Русской звуковой дорожки нет. 

Attention!!! The course is in English. There is no Russian audio track

total duration - 5 hours 20 minutes

The video training includes the hip files

Training level - intermediate ( basic working knowledge of houdini and unreal is required)


description

Hello everyone and this is the tiny robot project. The idea behind  this training was to go through the entire process of making a fully rigged mechanical model that was ready for animation in unreal engine.

In this project , we will model the robot in Houdini, then unwrap it, add bones and do basic bone capture so the model can be exported to unreal. Then we take a small detour to substance painter so we can make the shader for the robot. Then we import the model into unreal and rig it using control rig to make it ready for animation and finally we setup the shader and add lights for final rendering.

  1. Main Body -  Modeling the Robot’s central body

  2. Eye - Modeling the eye and the eyelid

  3. Body Light - Making the head light for the robot

  4. USB-A Port - Modeling the ports at the back of the robot head

  5. USB-C Port - Modeling additional ports on the robot

  6. Antenna - Modeling the antenna on the robot head

  7. Shoulders - making the shoulders for the robot body

  8. Upper Leg - Making the upper legs

  9. Lower leg - Modeling the lower legs

  10. Feet - Modifying the lower legs to make the feet for the robot

  11. Skeleton Points - Building up the points which will help us generate the skeleton for the robot

  12. Skeleton generation and capture - Building the skeleton using kinefx and using geometry capture

  13. UV unwrapping - Unwrapping the final model

  14. Substance Painter - Painting textures for the robot

  15. Unreal basic setup - Importing the FBX robot model and making the basic control rig

  16. Unreal head and legs IK setup - Setting up the basic head control and setting up IK for the legs

  17. Unreal eye setup - Using the aim constraint for the eye

  18. Unreal Antenna Setup - Using verlet to add spring motion to the antenna

  19. Unreal Head secondary motion - Adding secondary motion to the head using verlet and spring quaternion

  20. Unreal Shader setup - Making the final shader for the robot and adding lights

  21. Unreal control rig and shader parameter control - Connecting the light emission to the leg controllers

Страница курса

___________________

Курс находится на яндекс-диске. Перед покупкой убедитесь, что у вас есть возможность скачать или перенести к себе на диск файлы курса. 

Файлы проекта присутствуют.

Размер:9,35 ГБ 




Отзывов: 0
Пожалуйста авторизируйтесь или создайте учетную запись перед тем как написать отзыв

Нет отзывов об этом товаре.

Вопросов: 0

Нет вопросов об этом товаре.

Похожие товары
Лидер продаж!
[The VFX School] Houdini Renascence Program Tom1  [RUS]. Houdini: Программа возрождения. Том 1
[The VFX School] Houdini Renascence Program Tom1 [RUS]. Houdini: Программа возрождения. Том 1
H100
В этот том вошли части:[The VFX School] Houdini Renascence Program Part 1[The VFX School] Houdini Renascence Program Part 2[The VF..
1100 ₽
Лидер продаж!
[CGcircuit] Intro to Terrains in Houdini and Unreal [ENG-RUS] Знакомство с инструментами по созданию ландшафта в Houdini и Unreal
[CGcircuit] Intro to Terrains in Houdini and Unreal [ENG-RUS] Знакомство с инструментами по созданию ландшафта в Houdini и Unreal
H101
Автор: David CGMKГод: 2019Продолжительность: 3 часа 27 минутЯзык: Английский - РусскийПрограммное обеспечение:..
200 ₽
Лидер продаж!
[Rebelway] Advanced Asset Creation In Houdini For VFX And Games [RUS]. Продвинутое создание ассетов в Houdini для VFX и Игр
[Rebelway] Advanced Asset Creation In Houdini For VFX And Games [RUS]. Продвинутое создание ассетов в Houdini для VFX и Игр
H102
Автор: Saber JlassiСтудия: RebelwayГод: 2018Продолжительность: 28 часов 46 минутЯзык: РусскийПрограммное обесп..
800 ₽
[Sidefx] City Building With OSM Data [ENG-RUS]. Создание города с помощью OSM данных.
H103
Автор: Simon VerstraeteСтудия: SideFXГод: 2020Продолжительность: 51 минутаЯзык: АнглийскийПрограммное обе..
85 ₽
[SideFX] Houdini Clouds with VOPs [ENG-RUS]. Облака в Houdini с помощью VOPs: создавайте и анимируйте собственные облака
H104
Автор: Arise.WorksГод: 2020Продолжительность: 52 минутыЯзык: Английский - РусскийПрограммное обеспечение: ..
100 ₽
0